MAGNETI MARELLI, BAT-5 PRO, Cable length: 183 cm, Suitable for: 6V 12V (volt) lead-acid, AGM, GEL (gel) battery
3.6L V6, onderste deel, voorkant, Origineel
JEEP COMPASS, 14 -, JEEP PATRIOT, 14 -, onderste, pad
In deze categorie van auto-onderdelen kunt u de nieuwtjes volgen om te weten welke producten recent aan ons gamma zijn toegevoegd. Houd er rekening mee dat deze lijst producten voor alle auto's bevat. Zorg er dus voor dat u de juiste auto-onderdelen kiest. Onderdelen voor uw auto in de categorie "Accu" worden pas weergegeven nadat u het gewenste model hebt geselecteerd en op de knop 'Kies voertuig' hierboven hebt geklikt.
Ja. De artikelen kunnen worden opgehaald in de winkel van Signeda, die zich bevindt in Palenrij 2B, 5411LX Zeeland.
Zonder moderne autoaccu’s is het moeilijk voor te stellen dat een rijdend voertuig vandaag de dag nog kan rijden. Accu’s leveren elektriciteit aan de starter van de auto om de motor te starten. Ze leveren ook de energie die nodig is om de verschillende elektronische apparaten (verlichting, media, enz.) van stroom te voorzien wanneer ze niet uitgeschakeld zijn wanneer de motor van de auto uitgeschakeld is. Sommige moderne auto’s gebruiken ook accustroom om ervoor te zorgen dat de motorkoeling of andere systemen goed werken. Vandaag willen we dit vitale onderdeel van de efficiënte werking van de auto nader bekijken.
De opkomst van autoaccu’s hangt nauw samen met de modernisering van de startmotor. In de eerste auto’s werden geen accu’s gebruikt omdat de starters handmatig waren in plaats van elektrisch. Er werden speciale knoppen en menselijke handen gebruikt om auto’s te starten. De uitvinding van de eerste elektrische starter in 1912 door Charles Kettering maakte het starten van een automotor veel gemakkelijker. Elektrische starters werden aangedreven door loodzuuraccu’s, waarvan de eerste in 1859 werden uitgevonden. Vergeleken met moderne autoaccu’s (die 10-25 kg wegen) waren de eerste accu’s, die tussen de 18 en 36 kg wogen, gewoonweg onhandig.
Naarmate auto’s zijn geëvolueerd, zijn natuurlijk ook de fysieke eigenschappen en structuur van accu’s geëvolueerd. Autoaccu’s worden steeds meer gemoderniseerd en efficiënter geïntegreerd in het algehele motorsysteem van de auto. Eén innovatie is de start-stopfunctie die vaak in moderne auto’s te vinden is. Deze functie zorgt ervoor dat de motor van de auto automatisch stopt wanneer de auto tot stilstand komt en pas weer start wanneer de bestuurder weer begint te rijden. Dit spaart niet alleen de accu van de auto, maar ook brandstof.
Moderne auto’s verschillen duidelijk van de eerste voertuigen op het gebied van motorvermogen en elektriciteitsbehoeften. Voortdurende upgrades en verbeteringen in de autotechnologie hebben ook de accu-industrie ertoe aangezet om op zoek te gaan naar nieuwe en betere oplossingen. Er zijn momenteel vier hoofdtypen accu’s op de markt.
Loodzuuraccu’s zijn niet alleen het oudste type accu dat vandaag de dag in gebruik is, maar ook de meest gebruikte in de auto-industrie. Miljoenen benzine-, diesel- en zelfs hybride automotoren worden elke dag gestart met behulp van dit type accu. Loodzuuraccu’s zijn relatief goedkoop, gemakkelijk verkrijgbaar en behoorlijk duurzaam. Ze hebben een gemiddelde levensduur van ongeveer 5 jaar.
De belangrijkste componenten van loodzuuraccu’s zijn de elektroden en de elektrolyt. De elektroden zijn gemaakt van lood en looddioxide, en de elektrolyt bestaat uit zwavelzuur. Wanneer een dergelijke accu tijdens het rijden wordt opgeladen, reageren de elektroden met de elektrolyt om energie te genereren. Omgekeerd, wanneer de accu tijdens het rijden wordt ontladen, reageren de elektroden op de tegenovergestelde manier om elektriciteit te genereren.
Gel-autoaccu’s zijn qua prestaties vergelijkbaar met loodzuuraccu’s, met als belangrijkste verschil het gebruik van een gelvuller in plaats van een vloeibare elektrolyt. Hierdoor zijn gelaccu’s veel beter bestand tegen mechanische trillingen en grotere temperatuurschommelingen. Vanwege deze voordelen worden gelaccu’s vaak gebruikt in zware voertuigen die onderhevig zijn aan hogere trillingsniveaus.
Gelaccu’s zijn iets duurder dan loodzuuraccu’s, maar hebben ook een langere levensduur. Ze kunnen tot 10 jaar meegaan. Vanwege hun koude bestendigheid kunnen gelaccu’s een bijzonder goede keuze zijn voor autogebruik in de barre gebieden van Scandinavië of Noord-Amerika.
AGM-accu’s (“geabsorbeerde glasmat”) lijken erg veel op gelaccu’s. De unieke eigenschap van deze accu’s ligt in de verwerking van de elektrolyt. In een AGM-accu is een speciaal materiaal (meestal glasvezel) verzadigd met een elektrolytvloeistof. Deze oplossing alleen al maakt AGM-accu’s tot een veiligere en betrouwbaardere keuze, omdat ze niet meer in gevaar worden gebracht door kantelen van de accu of sterke mechanische trillingen. Vergeleken met conventionele accu’s zijn AMG-accu’s bestand tegen drie keer meer laadcycli. De hoge koude startstroom maakt dit type accu ook een geschikte keuze voor auto’s die zijn uitgerust met start/stop-technologie en regeneratieve remenergie. AGM-accu’s zijn het nieuwste antwoord op de behoefte aan meer betrouwbare energie, milieubescherming en betrouwbaarheid.
Lithium-ion-accu’s zijn de nieuwste van alle getoonde accutypes. Deze accu’s zijn gebaseerd op lithium-ionen, een technologie die lithium-accu’s veel efficiënter maakt dan andere accu’s.
Lithium-ion-accu’s, die vaak worden gebruikt in lichte elektrische en hybride auto’s, hebben één nogal voor de hand liggend nadeel: hun hoge kosten. Terwijl een standaard zuuraccu gekocht kan worden voor €50 tot €100, kosten ion-accu’s minstens €4000-5000 vanwege hun hoge gewicht, de complexiteit van de productie en de hoge kosten van grondstoffen. Het is waar dat deze accu’s een extreem lange levensduur hebben. Ze kunnen wel 20 jaar meegaan.
Als u gaat kijken naar autoaccu’s en het voedingssysteem van uw auto, komt u misschien een interessante naam tegen: 18650 Batterijen. Deze kleine, cilindervormige lithium-ion-batterijen danken hun naam aan hun afmetingen. Met een diameter van 18 mm en een breedte van 65 mm lijken 18650 Batterijen voor auto’s op de kleine cellen die in alledaagse huishoudelijke apparaten worden gebruikt.
Opgemerkt moet worden dat 18650 Batterijen niet gebruikt kunnen worden als hoofdmotoraccu of als reserve startaccu in auto’s. 18650 Batterijen leveren stroom voor kleinere elektronische apparaten zoals alarmafstandsbedieningen, verschillende sensoren en elektromagnetische motoren voor ramen of spiegels. 18650 Batterijen worden vaak gebruikt in elektrische of hybride auto’s en kunnen niet alleen kleine elektronica draaiende houden, maar ook de motor versnellen of draaiende houden.
Tegenwoordig zijn accu’s met een lange levensduur die in alle seizoenen perfect presteren de droom van elke autobezitter. De levensduur van hoofdaccu’s hangt vaak niet alleen af van de staat en de gebruiksomstandigheden van het voertuig, maar ook van de compatibiliteit van de accu met de auto. Om ervoor te zorgen dat u vele jaren plezier hebt van uw nieuwe accu, raden wij u aan om bij de aankoop van een nieuwe accu rekening te houden met een paar belangrijke criteria, zoals hieronder vermeld.
Een heel eenvoudig, maar soms “ongehoord” advies. Voordat u een nieuwe autoaccu koopt, moet u opmeten of op een andere manier zien wat voor soort accu uw auto nodig heeft (schat lengte, breedte en hoogte). U vindt ook informatie over de afmetingen van de juiste accu voor u in de technische handleiding van uw auto. Als u een accu voor uw auto uit de showroom nodig hebt, kies dan gerust een nieuwe accu op basis van de afmetingen van de oude accu. En als u een tweedehandsauto hebt gekocht, zorg er dan voor dat de accu die u er eerder in hebt gezet niet te klein is en optimaal in uw auto past.
De effectieve selectie van accu’s voor een auto is gebaseerd op twee belangrijke parameters: de capaciteit van de accu en de compatibiliteit met het elektrische systeem van de auto.
De accucapaciteit wordt gemeten in ampère-uur (ah). Kortom, hoe meer ampère-uur, de krachtigere auto’s de accu kan dienen en hoe langer een volledig opgeladen accu kan werken. De gemiddelde autoaccu heeft een capaciteit tussen 40 en 80 Ah. Accu’s in dit bereik hebben doorgaans voldoende capaciteit voor zowel benzine- als dieselauto’s met een gemiddeld motorvermogen. De beste accu’s voor dieselauto’s moeten echter meestal iets groter zijn dan die voor benzineauto’s, omdat dieselmotoren meer elektriciteit nodig hebben om te starten.
Bij het kiezen van een accucapaciteit is het ook de moeite waard om rekening te houden met het gewicht van de auto waarin u rijdt en het huidige gebruik van de auto. Als u in een zwaardere SUV of pick-up rijdt met een constant gebruikt modern geluidssysteem of soortgelijke componenten, is het een goed idee om een accu met een hogere capaciteit van 100ah of 110ah te kiezen. Het kan voor onze klanten aantrekkelijk zijn om standaard 60ah, 70ah, 74ah, 75ah accu’s en 85ah, 100ah, 110ah of 180ah accu’s te kopen in de Signeda e-shop.
Wanneer u accu’s op capaciteit kiest, zult u snel merken dat in veel gevallen de stroomsterkte wordt voorafgegaan door een andere combinatie van cijfers en letters, bijv. 12v 12ah of 12v 7ah. Wat betekenen de cijfers met de letter v?
Kort gezegd is v (volt) de accuspanning. Wanneer u naar dit cijfer kijkt, is het belangrijk dat de spanning op de batterij dezelfde is als de spanning die door het elektrische systeem van uw auto wordt ondersteund, die ook in volt wordt gemeten.
Bijna elke auto gebruikt tegenwoordig een standaard 12v voeding. Zwakkere accu’s (bijv. 6v) worden gebruikt in langzamere voertuigen voor speciale doeleinden, zoals golfkarretjes. Sterkere accu’s (bijv. 24v) worden gebruikt in vrachtwagens of andere grotere voertuigen. Door de juiste accu te kiezen voor de stroomsterkte van uw voertuig, kunt u uw voertuig niet alleen elke keer probleemloos starten. U vermijdt ook verschillende problemen met het elektrische circuit die worden veroorzaakt door incompatibiliteit tussen de accu en de stroomsterkte van het voertuig.
Een andere technische parameter voor het selecteren van de juiste autoaccu is de startstroom van de accu, gemeten in ampère (A). De startstroom wordt gebruikt om de motor te starten. Moderne auto's gebruiken gemiddeld een startstroom van 400-800A. Dit stroombereik is vrij universeel. Als u echter de exacte aanbevolen startstroom voor uw auto wilt weten, kunt u uw gebruikershandleiding raadplegen of contact opnemen met de fabrikant of de officiële servicedealer.
Als u bij het kiezen van een accu op de Signeda-website vragen hebt over het vermogen en de compatibiliteit van een accu met uw auto, kunt u altijd gebruik maken van ons geavanceerde productmatchingsysteem. U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers, die altijd voor u klaar staan! Wij beantwoorden uw vragen en helpen u bij het kiezen van de beste autoproducten en -onderdelen voor uw unieke behoeften.
Omdat accu’s een veelgebruikt onderdeel van een auto zijn, slijten ze en kunnen ze uiteindelijk verschillende defecten ontwikkelen. Voordat we verder gaan met de meest voorkomende defecten aan de accu en hun symptomen en oplossingen, willen we één heel belangrijk punt benadrukken. Als onderdeel van de auto dat geen energie opwekt, maar wel energie opslaat, is de accu sterk afhankelijk van de staat van de dynamo van de motor. Als de dynamo niet goed werkt, wordt de accu slecht of helemaal niet opgeladen. Als u problemen met uw accu opmerkt, kan het daarom een goed idee zijn om eerst de dynamo van het voertuig te controleren. Het probleem zit misschien niet op de plek waar het op het eerste gezicht lijkt. Als het probleem echt in de accu zit en niet in de dynamo, is het heel goed mogelijk dat u een van de volgende veelvoorkomende accuproblemen hebt.
Het meest voorkomende en gemakkelijkst op te lossen probleem, dat automobilisten vaak last van hebben tijdens het koude seizoen (aangezien accu’s gevoelig kunnen zijn voor extreem koude of warme temperaturen). Accu’s raken eerder leeg in auto’s die alleen in de stad rijden, met zeer korte afstanden en veelvuldig starten/stoppen van de motor. Voertuigen die lange tijd niet gebruikt worden, kunnen hun accu ook leeg hebben.
De tekenen van dit defect zijn duidelijk. De motor start slecht bij het starten of pas na een zeer lange draai aan het startmechanisme. Als de accu leeg raakt, kunt u de auto mogelijk niet starten. De oplossing voor het probleem is eenvoudig: door de accu op te laden met een speciale lader of door mini-motorstarters te gebruiken. Als u echter merkt dat de accu zelfs na het opladen nog steeds heel vaak ontlaadt, moet u de accu misschien vervangen vanwege natuurlijke slijtage of de oorzaak van het probleem ergens anders zoeken.
Onvoldoende elektrolytniveaus in accu’s is een ander veelvoorkomend probleem waar automobilisten van zowel benzine- als dieselauto’s mee te maken krijgen. Een laag elektrolytniveau in de accu kan niet alleen worden aangegeven door een moeilijker startende motor, maar ook door een verminderde elektrische stroom. De stroom in accu’s wordt gemeten door een ampèremeter aan te sluiten. De meting controleert of er verschillen zijn tussen de accustroom en de normale stroom in het voertuigcircuit. Als de normale autostroom bijvoorbeeld 12v is en de ampèremeter die op de accu is aangesloten 11v aangeeft, kan het probleem een tekort in de elektrolyt zijn.
Voordat u het probleem aanpakt, is het de moeite waard om de accu van de auto zelf te controleren om te zien of het defect te wijten is aan een lekkende of natuurlijk versleten accu of aan de verdamping van elektrolyten, wat vaak het geval is. Als het probleem te maken heeft met verdamping en de accu niet versleten is, is het bijvullen van de accu met gedestilleerd water voldoende.
Zorg er vóór het bijvullen van elektrolyt voor dat uw accu hiervoor geschikt is. Veel moderne accu’s zijn van het verzegelde type; in dat geval kan een professionele service u helpen uw accuproblemen op te lossen. En als u uw accu zelf kunt bijvullen, gebruik dan alleen gedestilleerd water zonder extra onzuiverheden.
Een ander veelvoorkomend probleem met accu’s zijn gecorrodeerde of geoxideerde contacten. Dit probleem wordt vaak veroorzaakt door vochtophoping onder de motorkap. Om dit te voorkomen, raden wij u aan om de oppervlakken onder de motorkap regelmatig te inspecteren en schoon te maken op condensatie of kleine waterdruppeltjes. Blijf ook de dichtheid van de carrosserie onderdelen die de motor beschermen controleren en zorg er goed voor.
Als het probleem van contactoxidatie aanhoudt, zal het niet erg moeilijk te ontdekken zijn. Tijdens de inspectie is het gemakkelijk om zwarte of groenachtige afzettingen op de contacten te zien, die gepaard kunnen gaan met een scherpe zure geur.
Als u vindt dat het tijd is om uw oude of defecte accu te vervangen door een nieuwe, kunt u in de e-shop van Signeda snel en gemakkelijk een nieuwe accu vinden en kopen! Wij vernieuwen onze catalogus van auto-onderdelen en accessoires voortdurend en bieden onze klanten een zeer ruime keuze aan autoaccu’s. Hier vindt en koopt u zowel accu’s met standaardcapaciteit (55-80ah) als accu’s met grotere capaciteit (90-100ah) online of in fysieke winkels. Wilt u de perfecte accu kopen voor de startstroombehoeften van uw auto? Dat kan bij ons! Wij bieden een uitgebreid assortiment aan kwaliteitsaccu’s van 550A tot 800A en zelfs hogere startstromen voor uw motor, met concurrerende prijzen en een hoge kwaliteit waar u zeker lang plezier van zult hebben.
Wij zijn een van de grootste verkopers van auto-onderdelen en autoaccessoires in de Baltische Staten. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten niet alleen tevreden zijn over de prijs, kwaliteit en snelle levering van onze producten, maar ook dat ze alle auto-onderdelen die ze nodig hebben op één plek kunnen vinden. Daarom breiden en vernieuwen wij ons productassortiment, dat vandaag de dag uit meer dan 300.000 unieke producten bestaat, voortdurend uit. We werken samen met meer dan 50 vertrouwde fabrikanten van auto-onderdelen in Europa en Azië, waardoor we het hoogste kwaliteitsniveau van onze producten kunnen garanderen.